Komunikat strony

Dla klienta

Formy płatności

Polecenie zapłaty

1. Jak uruchomić polecenie zapłaty?

Jeśli chcesz dokonywać płatności ze swojego rachunku bankowego wypełnij i podpisz formularz wydrukowany jednostronnie Zgoda na obciążenie rachunku i dostarcz do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, adres znajdziesz w zakładce Kontakt.

UWAGA! Dane wskazane w formularzu powinny być zgodne z danymi zgłoszonymi do Twojego banku, a Twój podpis na formularzu powinien być zgodny ze wzorem podpisu, złożonym w Twoim banku, a jeśli konto bankowe zarejestrowane jest na firmę, niezbędna będzie również pieczątka - w przeciwnym razie, w trosce o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy, bank nie zatwierdzi „Zgody na obciążenie rachunku".

2. Co powinieneś wiedzieć?

  1. Aby skorzystać z „Polecenia zapłaty” najpierw anuluj dotychczasowy sposób rozliczeń - zrezygnuj ze zlecenia stałego. Jeśli tego nie zrobisz, Twój bank odrzuci „Zgodę na obciążanie rachunku” i usługa nie zostanie uruchomiona. Takie rozwiązanie zapobiega ponownemu pobraniu opłaty za zrealizowaną usługę. 
  2. Aktywacją usługi zajmą się nasi pracownicy, którzy przekażą wszystkie niezbędne informacje do Twojego banku.
  3. Od chwili aktywacji usługi przez Twój bank, płatność za fakturę dokonywana jest automatycznie. Kwota do zapłaty jest pobierana dopiero w dniu płatności faktury, więc pieniądze na Twoim koncie będą tak długo jak to możliwe.
  4. Nadal otrzymujesz od nas faktury, żebyś mógł kontrolować poziom zużycia wody lub odprowadzania ścieków.
  5. Usługa działa od momentu, w którym otrzymasz od nas fakturę z adnotacją „Płatne: polecenie zapłaty".
  6. Jeśli nie masz na koncie wystarczającej ilości środków do opłacenia wystawionej przez nas faktury, pobranie należności zostanie jednokrotnie ponowione. Jeśli ponownie na koncie nie będzie wymaganej kwoty, fakturę będziesz musiał opłacić we własnym zakresie gotówką lub przelewem na wskazany numer konta.
  7. Usługa „Polecenie zapłaty” będzie aktywna w ciągu 30 dni, licząc od dnia doręczenia wniosku do MPWiK.
  8. Regulując należności poprzez "Polecenie zapłaty" nie musisz obawiać się utraty kontroli nad swoimi wydatkami. Jeśli kwota na fakturze budzi Twoje wątpliwości, możesz ją zareklamować zgodnie z warunkami zawartej z nami umowy.

3. Jak odwołać polecenie zapłaty?

W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi, w tym celu wypełnij formularz Odwołanie zgody na obciążenie rachunku (wzór wypełnionego formularza znajdziesz tutaj) i dostarcz do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, adres znajdziesz w zakładce Kontakt.
 

Elektroniczne polecenie zapłaty

Jeśli jesteś naszym Klientem i posiadasz konto w Banku Pekao S.A., możesz aktywować zgodę na obciążanie Twojego rachunku jako „Polecenia zapłaty”, czyli e-zgody.
Usługa e-zgoda to:
- oszczędność czasu (Twoja zgoda jest aktywna już następnego dnia od jej wprowadzenia w bankowości elektronicznej);
- zminimalizowanie kosztów (zastąpienie wersji papierowej zgody usługą w pełni elektroniczną);
- bezpieczeństwo, które gwarantują systemy Banku Pekao S.A.
W procesie aktywacji „Pekao e-zgody” niezbędne jest przekazanie identyfikatora płatności, którym jest unikatowy numer Klienta, widoczny jednocześnie w numerze umowy i numerze faktury.
 

Płatności w kasie MPWiK

Faktury za zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków możesz opłacić w naszej kasie (gotówką lub kartą), bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, adres i godziny otwarcia kasy znajdziesz w zakładce Kontakt.
 

Płatności w dowolnym banku

Fakturę za zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków można uregulować w dowolnym banku zarówno w oddziale jak i przez Internet. Pamiętaj, że wysokość opłat za przelew każdy bank ustala indywidualnie. Termin księgowania przez Spółkę wpłat wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od momentu wpływu środków na konto Spółki. W przypadku wpłat dokonywanych za pośrednictwem przelewu bankowego, pamiętaj o prawidłowym opisie przelewu - powinien zawierać nr faktury - to przyspieszy zaksięgowanie Twojej wpłaty.
 

Płatności w placówkach Poczty Polskiej S.A. 

Fakturę za zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków można uregulować za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. Placówka pobiera za usługę opłatę wg cennika Poczty Polskiej S.A. Termin księgowania przez Spółkę wpłat wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od momentu wpływu środków na konto Spółki. W przypadku wpłat dokonywanych za pośrednictwem blankietu pocztowego, pamiętaj o prawidłowym opisie wpłaty - powinna zawierać nr faktury - to przyspieszy zaksięgowanie Twojej wpłaty.

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a