eFAKTURA
Co to jest eFAKTURA?
- to elektroniczny dokument mający taką samą wartość prawną jak tradycyjna faktura papierowa,
- wystarczy komputer z dostępem do Internetu oraz program do odczytywania plików PDF (np. bezpłatna aplikacja Acrobat Reader) a możesz odczytać ją z dowolnego miejsca na świecie.
Jak sprawdzić autentyczność eFAKTURY?
Każda eFAKTURA posiada bezpieczny podpis elektroniczny i znacznik czasu, dzięki czemu zawsze można sprawdzić autentyczność dokumentu. W tym celu wystarczy skorzystać z bezpłatnej usługi weryfikacji za pośrednictwem portalu WebNotarius.
Jakie korzyści daje eFAKTURA?
Mając eFAKTURĘ:
- masz niższy abonament (stawki opłat abonamentowych znajdziesz w zakładkach Dla klienta/Taryfy i cenniki),
- oszczędzasz czas,
- unikasz opóźnień w otrzymaniu faktur,
- lepiej planujesz swoje wydatki i dbasz o środowisko.
Kto może skorzystać z eFAKTURY?
eFAKTURA jest wyłącznie dla klientów posiadających podpisaną z nami umowę na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków.
Jak uruchomić eFAKTURĘ?
Aby posiadać eFAKTURĘ musisz również posiadać konto w eBOK (Internetowe Biuro Obsługi Klienta):
- jeżeli posiadasz konto w Internetowym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - Zaloguj się w eBOK,
- jeżeli nie posiadasz konta w Internetowym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - Zarejestruj się w eBOK.
Kolejnym krokiem jest aktywowanie eFAKTURY. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- zalogować się do eBOK i przesłać zgłoszenie Chcę otrzymywać e-faktury znajdujące się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE zapoznając się przy tym z treścią Regulaminu eFAKTUR,
- wypełnić formularz (jeden z dwóch poniższych plików), a następnie dostarczyć do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty (adres znajdziesz w zakładce Kontakt) - z dopiskiem: eFAKTURA
- eFAKTURA, dokument PDF 158 KB
- Formularz interaktywny eFAKTURA, dokument WORD 52 KB.
Po uruchomieniu usługi eFAKTURA na podany adres e-mail będą wysyłane powiadomienia o wystawieniu nowej faktury elektronicznej wraz z plikiem przedmiotowej faktury elektronicznej, jednocześnie faktury elektroniczne będą również dostępne w eBOK.
Jak zgłosić zmianę adresu e-mail, na który dostarczana jest eFAKTURA?
Adres e-mail do eFAKTUR możesz zmienić na dwa sposoby:
- zalogować się do eBOK i przesłać zgłoszenie Chcę zmienić adres e-mail do efaktur znajdujące się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE,
- wypełnić formularz (jeden z dwóch poniższych plików), a następnie dostarczyć do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty (adres znajdziesz w zakładce Kontakt) - z dopiskiem: eFAKTURA:
- Zmiana adresu e-mail do eFAKTUR, dokument PDF 90 KB,
- Formularz interaktywny zmiany adresu e-mail do eFAKTUR, dokument WORD 35 KB.
Jak zrezygnować z eFAKTURY?
Zrezygnować z eFAKTUR możesz na dwa sposoby:
- zalogować się do eBOK i przesłać zgłoszenie Chcę zrezygnować z efaktur znajdujące się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE,
- wypełnić formularz (jeden z dwóch poniższych plików), a następnie dostarczyć do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty (adres znajdziesz w zakładce Kontakt) - z dopiskiem: eFAKTURA:
- Wycofanie usługi eFAKTURA, dokument PDF 89 KB,
- Formularz interaktywny wycofania usługi eFAKTURA, dokument WORD 34 KB.