Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami
06.12.2021

Zima to okres największych wyzwań dla wodociągowców

Wraz z nadejściem sezonu zimowego oraz występowaniem ujemnej temperatury, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. potwierdza przygotowanie spółki i pracowników do intensywnych działań związanych z usuwaniem awarii wodociągowych.

Jak co roku, mrozy, a w szczególności wahania temperatury z tzw. przejściem przez 0 st. C, nie pozostają bez znaczenia dla infrastruktury podziemnej. Co istotne, najbardziej wrażliwą na ujemne temperatury jest sieć dostarczająca mieszkańcom wodę. Zimą, w porównaniu do pozostałych pór roku, ulega ona większej liczbie awarii, wynikających z niekorzystnych warunków atmosferycznych. Dlatego też Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie zapewnia, że pracownicy spółki przy wsparciu wykonawców zewnętrznych dokładają wszelkich starań, by w tym okresie ewentualne awarie wodociągowe były usuwane na bieżąco i tak szybko jak to możliwe, a uciążliwości związane z przerwami w dostawach wody zostały ograniczone do minimum.

Sytuacje wzmożonych awarii wodociągowych w sezonie zimowym dotykają nie tylko mieszkańców Warszawy, ale też innych miast w naszym kraju, w Europie czy na świecie. Obecnie Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie eksploatuje ponad 4 400 km sieci wodociągowej, którą każdego dnia dostarcza wodę dla 2,5 mln mieszkańców stolicy i okolic. Co roku spółka wymienia też kolejne kilometry rur, tak by poprzez modernizację sieci zwiększać bezpieczeństwo miasta. Priorytetem spółki, bez względu na porę roku, pozostaje bieżąca dostawa wysokiej jakości Warszawskiej Kranówki do domów warszawiaków. Jednak zimą, przy tak rozległej sieci wybudowanej w różnych okresach, punktowe występowanie awarii jest nieuniknione.

Niezmiennie, w przypadku wystąpienia utrudnień, zgłoszenia można dokonać pod bezpłatnym, czynnym całą dobę numerem telefonu 994 lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Spółki w zakładce Zgłoś awarię lub reklamację. Do dyspozycji mieszkańców jest też nr infolinii 22 445 50 00 (czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00).

testowa zawartość

 

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a